Elthon

Världen är galen.
Rickard Olsson får inte bevaka Vasaloppet.
SVT står för Sovjet.
Sverige befolkas numera av 10 miljoner medelålders vita kränkta män.
Jag hör klappret av hovar från de fyra ryttarna.
Segraren, kriget, svälten och döden.

IMG_20170120_095810

Den mäktiga lyftkranen ligger dold i en frostnupen dimma.
Det är söndag och vinterstudioväder.
Jag tycker Stjärnorna på slottet är episkt.
Nu väntar grande finale med den allestädes närvarande Johannes.
Världen är galen och jag kan knappt bärga mig.
Förringa aldrig den lättare underhållningen.

collage

I Småland äter vi italienskt.
Elegans och classy är Marias signum.
Jag är äntligen nere i min rätta matchvikt.
Här ett bantningstips från Alice och mig.
Ät mat lagad med kärlek och unna dig en och annan semla.
Världen är galen and I like it.

IMG_20170122_102300

Ibland hände det att jag lämnade Södra Ryd och gick på gatan i Ulricehamn som en vanlig man.
Nu är staden invaderad av snoriga skidåkare.
Är det någon som saknar mannen med det stora sverigekomplexet; Northug ska du också glömma.
Sa jag att världen är galen.
Önskar alla möss och människor en trevlig söndag.

God förmiddag!

Kommentera

