Nostalgie

Idag gick jag på café.
Kaffet smakade gott och jag blev vänligt bemött.
En stund för eftertanke och kontemplation.
Underskatta aldrig ett sunkigt café.

IMG_20170125_104952

Snart levlar jag 30.
Då är det dags att lyfta blicken från displayen.
Snart fyller jag 60.
Hur i hela friden gick det till.

IMG_20170125_105043

Jag kom med fredliga avsikter.
En pajas med matjord i fickorna.
En lycklig dåre med ett fånigt flin på läpparna.
Det är ett hårt liv för möss och människor.

IMG_20170125_105057

Det stryker en katt kring mina ben.
Snart kommer kvinnan som jag älskar.
Jag har ätit gott och musiken ger mig lugn och harmoni.
Det kunde varit värre.

IMG_20170125_104750

Ibland sitter jag ensam på ett café och filurar.
En kaffe och en semla.
Medborgare komma och gå.
Vad ska det bli av mig.

God afton!


 

2 reaktioner på ”Nostalgie

Kommentera

