On the dunes

Du är ingen äkta smålänning förrän du fått din första punktering.
Nu är jag smålänning.
Som tur är har jag gångavstånd till fiket.
På vägen till city ligger en sopstation.
Kommunalfullmäktigeordförande går under epitet “Den gröne Hitler”.
Paradoxalt nog är han moderat.

IMG_20170125_115132s

I 36 år levde jag i slummen.
Folk kastade sin skit där de stod och levde.
Olika äro människors seder och vanor .
Jag sprang omkring bland löss och loppor en tid, men nu är det slut på min fattigdom.
Gatorna i Växjö äro av guld och alltid blankputsade.
Dock går man aldrig säker för en neslig punktering.

IMG_20170125_115132

Det gamla vattentornet är rivet och nu byggs det lyxlägenheter.
Det torde vara stadens högsta punkt.
Småland är platt som en pannkaka.
Till våren skall jag utforska omgivningen.
Idag går min expedition till anrika Broqvist Konditori.
Semlorna där har ett särdeles gott rykte.

God morgon!

 

Kommentera

