Myspyspsykos

Ibland när jag tittar på SVT så drabbas jag av myskoma.
Det hände igår under antikrundan.
Nånstans mellan en mossig tavla och en rokokospegel med originalglas.
Jag såg svartvita bilder och hörde röster med Gun Hägglund och Lennart Hyland.
Samma öde drabbade mig under samtalet mellan Lerin och Barbro Lindgren.
Det blir inte bättre, tänkte jag.
Sånt händer aldrig i sunk-fyran.

g

Så här ser det ut i min lilla stora stad.
Jag strosade och idkade caféliv.
Väl hemma mötte mig Alice i dörren.
Hon var hungrig så hon kunde dö.
Bäst gillar hon själva gelén på kattmaten.
Sen dammade och sopade vi
Nu har hon tagit plats i tv-soffan.

IMG_20170127_115555 söms

Vi har bespetsat oss på Renés brygga.
Det blir garanterat ingen myskoma.
TV4 är en föraning av helvetet.
Det ligger rostbiff på köksbänken och tinar.
Jag misstänker att det blir pommes och bea i afton.
För övrigt lyssnar jag på en fransk radiokanal.
Mvh. kosmopoliten.

God eftermiddag!

Kommentera

