Smile baby, smile

Jorden går under och jag strosar omkring med ett fånigt flin på läpparna.
Maria fotar och jag är glad att jag är glad.
Vi har kul på våra små utflykter.

collagef

När vi kom hem rymde Alice.
Jag fångade henne med ett leende.
Hon vet inte sitt eget bästa.
Livet är hårt där ute.

collageä

Nu är ordningen återställd.
Alice dåsar i soffan och Maria steker raggmunk.
Själv sitter jag med ett roat ansiktsuttryck framför datorn.
I morgon skriver vi februari.

God eftermiddag!

Kommentera

