Greetings from Disneyland

Om Sting eller Wacko Jacko finns med på en spellista så går den fetbort.
Varför har inte Carole King fått polarpriset.
Allt är politik.
Jordelivet är galet.
Är det nu som tredje världskriget står för tröskeln.
Gode Gud…skicka genast hit Junior igen.

IMG_20170208_134429

Fastighetsvärderaren hade fått influensa.
Lägenhetsinventeringen blev inställt.
Hoppas det inte är en lyxrenovering i vardandet.
Har aldrig bott bättre än jag gör nu.
Från slumkvarteren till anständighetens boning.
Som en vacker saga.

IMG_20170208_134443

Alice älskar mig inte längre.
Hon ville bara ha mina läkor.
Kissemissar är ett obegripligt släkte.
Jag ska gå med i främlingslegionen.
Utanför är det fortfarande ljust.
Idag köpte jag en blomma till Maria.

IMG_20170208_134456

Det dunsar till och posten kom.
I brevlådan i dörren.
Är inte livet fantastiskt.
En gång i tiden fanns det sopnedkast i trappuppgången.
Vi hade fria val och demokrati.
Är inte det konstigt.

God eftermiddag!


 

2 reaktioner på ”Greetings from Disneyland

Kommentera

