My baby’s back in town

Hundra år av ensamhet.
Nu är den lilla familjen samlad igen.
För inte så länge sen var jag solo 24/7.
Sen började jag blogga och förlovningen var ett faktum.
Min sambo är hemma och jag är glad igen.
Alice är också glad.

DSC_0004

Vi lever i brytningstider.
Ditten och datten ifrågasätts.
Frågor ställs och tankar tänks.
Jag tror det är nödvändigt.
Demokrati och frihet är stort.
Kärleken är större.

DSC_0009 (2)

Min älskling tar igen sig.
Jag ska sätta på transistorn och diska.
Vi är tillsammans och det är magiskt.
Världens mittpunkt är en lya i Växjö city.
Utanför blåser det friska vindar.
Inne råder lugn och ro.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”My baby’s back in town

  1. Ah ja 🙂 Lever också på förhoppningen att min blogg kanske skulle leda till att jag hittar en kärlek ❤
    För den som inte godkänner min blogg och min öppenhet kan inte bli min kärlek 🙂
    Den som lever får se!
    Din blogg har ändå gett, och ger mig, massor!

    Gilla

Kommentera

