Min älskade guss

Vad tjänar Jacob Hård.
För en krona får man reda på sanningen.
Jag tänker aldrig mer betala för en kvällstidning.
Vill inte bli uppfuckad igen.
Igår gjorde Jacobponken ett gott dagsverk.
Jag satt som klistrad framför dumburken och har glömt allt.

IMG_20170306_084922

Rysskylan är här igen.
Lås in era barn och katter.
Bomma igen fönster och dörrar.
Det kommer aldrig att ta slut.

IMG_20170306_085010

Det är määklitt.
Tåååta.
Böööjes.
Tränar på mitt nya hemspråk.

IMG_20170306_085032

Bussar beskjutna i Södra Ryd.
Om jag längtar tillbaka till jiddret.
Någon med mig skämta aprillo.
Mitt sista minnesintryck är en sönderslagen källare.
Bakom ett skynke i förrådet ett par förvirrade ögon.
Min älskade hatade förort.

God morgon!

Kommentera

