Grej of the day

En lektion skall vara i högst 10 min.
Sen rast i 10 min.
Repetera och sen sitter det för resten av livet.
Tacka vet jag flumskolan.

IMG_20170309_150755

Jag har varit på skolboksmässa.
Föreläsningen var en aning sunkig.
Ungefär som en Robert Broberg-konsert på 80-talet.
Av publiken att döma är läraryrket ett kvinnoyrke aka låglöneyrke.

collage

Min favoritfröken heter Maria.
Hon är både klok och vacker.
Men fikat var gott.
Sen strosade vi runt bland läxböckerna.

IMG_20170309_150857

Nu är jag färdiglärd och återvänder till populärkulturen.
Igår blev jag påmind om varför jag aldrig gillat Barcelona FC.
Idrotten stinker.
Eljest köpte jag en bok av Bruno K. Öijer.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Grej of the day

Kommentera

