90-talet ringde och bokade

Som att be Samir & Viktor skriva en opera om drottning Kristina.
Sa föreläsaren och flinade.
Det föll inte i god jord hos min bänkgranne och tillika sambo.
Har de inte kommit längre, tänkte jag.
I natt sov jag som en stock.
Too much information.

IMG_20170310_083804

Funderar på att uppsöka en syrisk frisör.
Alla frisörer är syrier.
Kan sakna barberaren i Skövde.
Han rakade med libanesiskt stål.
Jag ställde aldrig några frågor.
Det känns som det blir nån grad varmare för varje dag.

IMG_20170310_083634

Ett axplock ur dagens läxböcker.
Jag minns den stora kulturrevolutionen under det glada 70-talet.
Alla skulle läsa Hej Matematik.
Nu fyller jag sextio på Pi-dagen.
Man blir inte yngre, som min ömma moder alltid sade.
Trevlig helg möss och människor.

God morgon!

2 reaktioner på ”90-talet ringde och bokade

  1. Min förra frisör var libanes. Fantastisk på att skära håret med rakkniv, så att de raka testarna fick självfall. Saknar honom ibland. Min nuvarande är från Dalsland.

    Trevlig helg!

    Gilla

Kommentera

