Aldrig mer

Avnjuter en Hylands Hörna från nådens år 1982.
Då hade jag kamperat i Södra Ryd i två år.
Jag hade svart-vit TV och ingen telefon
Led av ångest från helvetet.
Nu är jag sextio och osårbar.
Hyland gör sig bäst i HD.

IMG_20170314_123741

Den allsmäktige Lennart talar om Snoddas.
En ikon från 50-talet.
Typ Björn Ranelid i keps.
En man spelar dragspel.
Jag kallar det rock´n´roll.
1982 pågick radiohjälpens insamling för Polens barn.

collage

Minnet är kort.
Fascism är aldrig svaret på frågan.
Lita aldrig på en stark man.
Varje människa är en ras.
I grund och botten är vi alla socialdemokrater.
Länge leve en hygglig fördelningspolitik.

IMG_20170314_123726

En man talar polska otextat.
Han säger att kommunismen är nåt som katten släpat in.
Låt inte samma hund bita er två gånger.
Alice sover sött i soffan.
Jag har tvättstugan.
Guds frid möss och människor.

God afton!

Kommentera

