Det är inte lätt att bli profet i Södra Ryd

Ligger på soffan och kollar Bygg-Martin.
Höl i vägga; börra på, börra på.
Har blivit hylluppsättarexpert på gamla dar.
Annars har jag tummen mitt i handen.
Vi fick hjälp med att röja upp i källaren.
Känner stor tacksamhet och ödmjukhet.
Martin bygger en rök.

IMG_20170321_132532

Maria och jag satt på ballen en stund.
Den rätta värmen vill inte infinna sig.
Sextiotalet är på väg tillbaka med sina sunkiga teakmöbler.
Tacka vet jag valnöt.
Att lapa vårsol kan vara värt en smärre blåskatarr.
I källaren hänger tvätt.
Jag har en gul stjärnlampa av Karin.

received_1211038345676091

Köpte tvenne LP på återvinningen.
Linda Ronstadt och Andy Gibb.
Håller på och bygger upp en alternativ skivsamling.
Fångade två nya Pokémoner 2.0.
Skam den som ger sig.
Längtar till att sätta ut peckagonierna.
Kryddorna ej att förglömma.

IMG_20170321_132559

Inrednings-Karin lyckas sådär.
Innan Beatles kom och styrde upp, var allt i svart-vitt.
Martin rökar sik.
Det ger mig bra vibrationer.
Badhytt III och Hjo i mitt hjärta.
Slår över till Uutiset.
Sjuttiotalet ringde hälsade så gott.

God afton!

Kommentera

