Watermark

Ligger på divanen och kollar allsvensk fotboll.
Köpte en sunkig Art Garfunkel-LP på Erikshjälpen.
Ville haft en bok också; man kan inte få allt här i världen.
Nu väntar jag på mat.
Av dofterna att döma blir det paj.

DSC_0027

Egentligen hade jag tänkt häcka på ballen.
Tyvärr saknas det några grader för maximal njutning.
Nej, sa jag högt när jag läste att Gösta Ekman var död.
Han var själva sinnebilden för epitet folkkär.
Fridens liljor.

DSC_0023

MFF kvitterar mot Blåvitt.
Alice höjer på ögonbrynet.
Flytten i helgen blev inställd.
Vi håller oss à jour tills det blir dags.
Till kvällen pratade Maria om nån tunnbrödsrulle.

DSC_0035

Smöret fräser muntert i stekpannan.
Katten och jag dåsar framför den nya TV-bänken.
Försökte koppla grammofonen till dumburken, men tji.
Man kan inte få allt här i världen.
Eljest har vi äntligen fått vår.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Watermark

Kommentera

