Crumble

Glad påsk, möss och människor.
Den lilla familjen är trött.
Alice ligger på soffan och Maria vilar i sängen.
Eder truly sitter vid flitens lampa.
Allt för eder, mina trogna läsare.

APC_Bildramar - 2017.04.14 14.12 - 002

Jag ska inte dra litanian om forna tiders långfredag.
Idag besökte vi Mammons tempel.
Möss och människor tarvar föda och elektronisk utrustning.
Stora högtider ställer höga kulinariska krav.
Lura på en Janssons.

APC_Bildramar - 2017.04.14 14.09 - 001

Jag ska ansluta mig till TV-soffan.
Katten och jag älskar Kulturfrågan kontrapunkt.
På ballen blåser det bistra vindar.
Vi är de som aldrig ger upp.
Sa jag Glad Påsk.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Crumble

Kommentera

