I´m glad you´re mine

När jag satt och gottade mig i solen på Askelyckan, dök svärfar och svärmor upp.
Vi fikade och pratade om ditten och datten.
Behöver jag säga att vi hade det trevligt.
En solvägg och färska wienerbröd är allt man behöver.

APC_Bildruta - 2017.04.19 16.03 - 002

Sen köpte jag fel pärlplattor till Maria.
Hur gjorde man innan Messenger.
Allt ordnade sig med hjälp av cyberspace.
Utanför Panduro blommade ett träd.

APC_Bildruta - 2017.04.19 16.02 - 001

Alissa är lite hängig.
Kurerar henne med läkor.
Själv åt jag en pasta med strimlad helgskinka.
Nu väntar vi på sötnosen.

APC_Bildruta - 2017.04.19 16.09 - 004

Satt på ballen och läste Århundradets kärlekskrig.
Nobelpriset till Ebba.
Känns fortfarande bitigt i vinden.
Snart är sköna maj här.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”I´m glad you´re mine

Kommentera

