Klädd och klippt som en bankman

Du låter som du kom från mina hemtrakter.
Vi köpte en ballehylla och kassörskan  var från Tibro.
Innerst inne är vi alla skaraborgare.
Vi odlar vår trädgård.
Vi odlar kattgräs.

IMG_20170502_181100 (2)

Torsten Ullman, Carolina Klüft och Stig Svensson.
Alla bussar har namn.
Hyllan är av plast och vi är skeptiska.
Jag köpte en LP med Svante Thuresson från 69; Nyanser.
Vi åt langos på ballen.

IMG_20170502_181139 (2)

Christina Nilsson,  Pehr Henrik Ling och Ingrid Burman.
En vacker dag skall det stå rabarberpolisen på en buss.
Jag är smålänning, kosmopolit och obotlig romantiker.
En vacker dag ska jag skriva en rockopera om en katt som heter Alice.
Annars räcker det gott om solen värmer min gamla kroppshydda.

God afton!

Kommentera

