Etapp 3

Molnen sveper in över tivolit på Spetsamossen.
Sommaren är över för denna gång.
Har kollat på tuben hur man byter startbatteri.
Hylsnyckelsatsen är framplockad.
Nu filar jag på en strategi.

035 (2)

Har aldrig fattat kantvindsåkning.
Allt slutar ändå med en klungspurt.
Har inte kollat om jag har luft i däcken.
Är dopad med nässelsoppa.
En rabarberkaka står och gosar till sig i köket.

028

Jag har aldrig badat i Medelhavet; ej heller i det Adriatiska.
Däremot har jag simmat i Stråken.
Den var safirblå och vaktades av en galen huggorm.
En vacker dag ska jag se världen.
Kroatien t.ex.

017 (2)

Varför slutade de med Post-Girot.
Var det Billingen som tog musten ur dem.
Eljest var det en folkfest utan dess like.
Det ryktas att Kråkan är med i girot.
Glöm inte var ni läste det först.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Etapp 3

Kommentera

