Etapp 5

Vi kollar cykel.
Jag såg hela melodifestivalbalunset igår.
Känner mig mentalt våldtagen.
Maria vill ha pizza när hon kommer hem.
Hennes vilja är min lag.

78fcfdfc-3ff2-404b-8ecf-c179550304c8

Vi i det här fallet är Alicekatten och undertecknad.
Tog en etapp till stan.
Tänkte utforska stadens museum.
Glasriket, utvandring och nå´t mer som jag glömt.
Tyvärr glömde jag även biljetten hemma.

81172df3-2c8f-43c6-ac86-97d7667436c3

Det blir indiankrasse på ballen i år.
Trädgårdsmästaren i familjen varnar för löss.
Det kriget tänker jag inte förlora.
Stoppa pressarna…Bamses farmor bor på Sicilien.
Sensationella bulletiner från bröderna Grus.

7f8efa0a-adb4-4e3a-9ab6-585b14716db3

Och dina tofflor blev kvar.
Det kom ett brev med posten.
Mer dramatiskt blir det inte idag.
Maria vill ha kebabpizza och jag vill ha sardeller.
Blir väl en med tonfisk, kan jag tänka.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Etapp 5

Kommentera

