Solglasögon

Brunbyxorna marscherar och ältar sin skit.
Trodde aldrig jag skulle få uppleva öppet judehat.
Hitler byggde motorvägar och målade tavlor.
I bakgrunden hör jag musik från Pridefestivalen.

IMG_20170511_114119 (2)

Vi måste skratta mycket, säger min älskade.
Nere på stan vajar regnbågsflaggan.
Vi har det ganska så bra, säger jag.
Människor och katter trivs bäst i fred och frihet.

IMG_20170511_114246

Alice och jag slöar framför dumburken.
Maria sover sött efter veckans slit.
Varje människa är en ras.
Jag tror på det goda samhället.

God natt!

Kommentera

