Kviddevitt kviddevitt

Så kom då värmen med stort V.
Må det aldrig mer bli vinter igen.
Tog mig en cykeltur till campingplatsen.
Ponera att jag varit där för typ 50 år sen.
Allt var sig likt.

DSC_0035

Det svider i skinnet efter en dag i solen.
Ska man va fin får man lida pin.
Trots att svetten lackade, badade jag inte.
Till sommaren skall jag göra ett svanhopp från 10:an.
Det är min absoluta övertygelse.

DSC_0048

Medhavd kaffe på termos är min melodi.
Det ryms allehanda pinaler i en rygga.
Konditionen är i bott, men jag är lättränad.
En svala gjorde mig sällskap vid fikastunden.
Kviddevitt, kviddevitt.

DSC_0164

Det blir Finland i semi.
Aftonens match är bara formalia.
Skall ge blommorna på ballen en rejäl kallsup.
Det växer så det knakar.
Har stora förväntningar på indiankrassen.

DSC_0159 

Alice ligger på en kudde och lyssnar på fåglar.
9 av 10 bilar spelar hip-hop.
Ibland tutar de desperat.
Mellan varven hör vi fågelsång.
Kviddevitt kviddevitt.

God afton!

2 reaktioner på ”Kviddevitt kviddevitt

Kommentera

