Farbror Blå har blivit tokgrön

Var på Biltema och köpte en vattenflaskhållare till cykeln.
Vattenflaska har jag en av märket Nike.
Nu känns hojen komplett.
Biltema är f.ö. en plantskola för komiker.
Aldrig ett besök utan en pustlusighet, levererad av någon klämkäck expedit.

IMG_20170601_154007 (2)

Bytte skjortan idag och köpte ytterligare en.
Tur jag hade påsen med mig, ety nu tar de betalt för plasten i alla affärer.
Nästa val ska jag rösta på Trumpen.
Den gröne Hitler äger Växjö.
Eljest går det en motorväg nedanför ballen.

IMG_20170601_154127

Sitter och väntar på min älskling.
Känns som jag fick blåskatarr häromdagen.
Den svenska sommaren ger och tar.
Nu väntar vargavinter fram till midsommar.
Sen får vi förlita oss till vädergudarna.

IMG_20170601_154155

Har avnjutit en kycklingsallad á la Maria.
Åt två wienerbröd på stortorget.
Där huserar tf. landshövding Flanking.
Han hade fått en list av koppar på ballen.
Vad vore livet utan pycke och pynt.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Farbror Blå har blivit tokgrön

Kommentera

