Here we go, rockin’

Ligger och kollar Status Quo på tuben.
Ibland är det enkla det geniala.
Gå utanför ramarna älskling.
Du är ett geni.

DSC_0083

Köpte Piledriver 73.
Idag köpte jag Secret Service och en Barry Gibbs.
Sen såg jag en doku om Tower Record.
Det tar aldrig slut.

DSC_0084

Som Egyptens gräshoppor förpestade CD-skivan världen.
På tredje dagen uppstod rockmusiken.
Och Little Richard sade, Wop bop a loo bop a lop bam boom!
Saliga äro de som lyssnar på vinyl.

DSC_0086

Jag ser ljuset i en drickaback på Erikshjälpen.
Gud må förlåta mig att jag inte köpte Georgia Satellites för 10:-.
Inger Öst skall du också glömma.
And I like it, I like it, I like it, I like it I li-li-like it, li-li-like.

God afton!

Kommentera

