Live in Dortmund

Varje år undersöker jag mitt ömma hjärta med ultraljud.
Fick remiss till Skövde;. gör om, gör rätt.
Jag är numera en tvättäkta smålänning och håller på Öster
Har till och med debuterat på Växjö hospital med en magbråckoperation.
Det är määklitt.

IMG_20170607_104846445 - kopia

Ligger på sofflocket och lyssnar på Gene Vincent.
Det har kommit ymnigt med regn.
Har röjt i källaren p.g.a. hot om att vidtaga åtgärder.
Ringde två samtal och allt var kirrat.
Rabarberpolisen klarar skivan.

IMG_20170607_104846445

Vädret övergår till växlande molnighet med risk för skurar.
Jag skriver meterolog på visitkortet.
Från Vincent och  Eddie Cochran via Jimi Hendrix är steget inte långt till ZZ Top.
Gitarr, bas och trummor, mer behövs inte.
Nu hörde jag brevbäraren på gården.

God eftermiddag!

2 reaktioner på ”Live in Dortmund

Kommentera

