Tre burkar sill och en med jordgubb

I natt drömde jag om Fredrik & Filip.
De var gifta med Martina Haag.
Alla bara jiddrade och gick på i en väldans fart.
Själv försökte jag brygga kaffe i en gigantisk espressomaskin.
Det där med att aldrig komma till skott.

IMG_20170618_115951217 (2)

Drömmar är för amatörer.
Verkligheten är här och nu.
I gårkväll förverkligade jag en dröm.
Skickade efter Cowboy in Sweden med Lee Hazelwood.
Den fattades mig.

IMG_20170618_115944698_HDR

Jag  manspreadar därför finns jag.
Utan fria och självständiga kvinnor blir livet outhärdligt.
Utan sol och värme går vi under.
Plocka fram vinterjackan för snart är det midsommar.
Med ålderns rätt blir man både luttrad och disträ.

collage

Alice gick all in på sommarblomstern.
Sen spydde hon som en kalv.
Hon medicinerades med läkor.
Nu är hon i god form igen och ligger och dåsar.
Jag sitter på ballen och diktar.

IMG_20170618_123841524

Konst är konst är konst.
En vacker dag ska jag skriva konstnär på visitkortet.
Nu joinade Alissakatten mig på ballen.
Vi tänker tillbringa resten av kvällen med att lukta på örter.
Så önskar vi en trevlig söndagskväll.

God afton!

Kommentera

