Cold hard times

Jag är så lycklig.
Idag kom min Lee Hazlewoodskiva….med Nina Lizell.
En mytisk LP i min sinnevärld.
Exemplaret var luggslitet och kantstött.
Det kallas patina och drabbar oss alla förr eller senare.
Tradera äger.

WIN_20170619_18_58_23_Pro

Min gamlamorfar var hälften kosack och hälften mohikan.
Han bodde med sin squaw i ett soldattorp vid Hornborgasjön.
Ibland svallar indanblodet i min kroppshydda.
Då vill jag sitta vid lägerelden och ljuga som en häst travar.
Hey cowboy.
No train to Stockholm.

WIN_20170619_19_00_30_Pro

Min älskade kära fröken har äntligen sommarlov.
Om planerna går i lås, tar vi en tur till Skaraborg på onsdag.
Kanske sitter vi vid Vätterns vidunderliga strand och svärmar vid en engångsgrill.
Kanske svalkar vi våra vackra själar i det smargdblåa  innanhavet.
Eller också sitter vi bara på ballen och jiddrar.
Vi har nämligen semester.

God afton!

Kommentera

