Gubben ägde gatan

Åter en dag utan regn.
Hängde sängkläderna på tork ute.
Bytte ett par shorts från L till XL.
Nej, jag har inte fått storhetsvansinne utan råkade bara ta fel.
Vi handlade förnödenheter och det var noll kö.
Ingenting är längre som förut.
Vart är det här landet på väg.

DSC_0097 (2)

Det är lag på att äta sill och färskpotatis till midsommar.
Eljest kommer du att brinna i helvetet.
Jordgubbarna kostade 35:-.
Vi har fått nya hyresvärdar.
Guds frid över dem.
Hyresgästföreningen ringde och önskade mig välkommen tillbaka.
Hgf, Svenska kyrkan och Partiet; den heliga treenigheten.

DSC_0094 (2)

Idag gästspelade jag i köket.
Gick loss på hela kryddodlingen, inklusive salvian.
I grund och botten är jag stabil kock, men saknar det där lilla extra.
Sen spelade jag Lee Hazlewood och Maria hotade med skilsmässa.
Imorgon är det Sveriges nationaldag.
Vi lever i världens bästa land.
Friden liljor och trevlig midsommar.

God kväll!

Kommentera

