Dag: 1 juli, 2017

Mungoböner

Så ligger man här igen framför TV:n och kollar på detta dopingspektakel.
Touren är magisk.
Bröderna grus mal på i evigheters evigheter.
Bedårande vyer över det vackra Frankrike.
Allt är med andra ord som vanligt.

IMG_20170701_144245373 (2)

Familjepuzzle; en tanke i tiden.
Alice, Maria och jag pysslar för glatta livet.
En av oss går under epitetet pyntpundaren.
Själv föredrar jag att cykla i sakta mak.
Om Gud vill och byxorna håller.

IMG_20170701_144334714

Ananas är det nya svarta.
Vi har tänt upp lyktorna.
Det är 14° och regnet är välbehövligt.
För några dagar sen låg vi vid badhytt III och lapade sol.
Den svenska sommaren förnekar sig inte.

IMG_20170701_144427498

I tisdags tappade jag min mobil och vi blev snuvade på en begagnad jordglob.
Mobil fick jag tillbaka omgående och idag rullade globen in.
Gud är god och snart har vi förbrukat vårat turkonto.
Heder åt Bygg Akutens mamma som saknade kunskaper i det småländska idiomet.
Ärlighet sitter djupare än så i det mänskliga kynnet.

IMG_20170701_153856645

Jorden är platt enligt den alternativa median.
I år hoppas jag få bada i östersjön.
Sol, vind och vatten har inga gränser eller murar.
Det regnar i Düsseldorf också.
En klen tröst för den lilla familjen.

God eftermiddag!

