Krampilikramp

Livet är som en Tour de France.
Det börjar med några spurtetapper.
Så kommer bergsetapperna.
För att avslutas med slätåkning.
Tempoetapperna ej att förglömma.

collage

Cyklade ner till city.
Vindstilla och solsken.
Sen kom en störtskur.
Vatten, vatten, bara vanligt vatten.
Jag blev blöt som en klockarkatt.

DSC_0114

Lilian Calmejane har kramp.
Själv hade jag offrat min mobiltelefon för en etappseger.
En gång i tiden klippte jag Billingen i ett nafs.
Krampen har släppt och Lilian går mot sitt livs triumf.
Alice och jag är stumma av beundran.

IMG_20170707_114523348

I köket väntar en mastodontdisk.
Två tallrikar, bestick och en gryta.
Livet är hårt för möss och människor.
Imorgon bespetsar vi oss på Play de Evedal.
Om  vi har vädergudarna med oss.

God afton!

2 reaktioner på ”Krampilikramp

Kommentera

