Och hjälp mig hem till min mor

Om Skara var en tvångströja.
Och Skövde en mental härdsmälta.
Jag älskar Alice och hennes rättmätiga ägarinna.
Jag älskar Växjö.

Strax intill domkyrkan ligger Växjösjön.
Där kan du bada på båda sidor.
Höst vinter vår sommar.
Jag har upplevt dem alla.

Om du följer Storgatan så tar den aldrig slut.
I Linnéparken regerar Peje ochPokémonerna.
Visa mig hur man går hem.
Jag kan inte få nog.

Maria ville ha ankbröst.
Hennes vilja, min lag.
Vi handlade mat i två affärer.
Av yrseln fick en släng.

Lantisen har hittat hem.
Gröna Växjö skiftar färg.
Vi har fortfarande semester.
Jag gillar min nya stad.

God eftermiddag!

Kommentera

