Dag: 3 augusti, 2017

Hittade saxen

Nu börjar det likna sommar 2016.
Ligger på divanen och kollar krim.
Alice verkar gilla blomsternäring.
Dialekter i sig är inte kul.

Det pågår en renovering på tv.
Ångar att jag inte köpte ett laservattenpass på Lidl.
Att sätta upp hyllor har för mig blivit en sport.
Eljest hittade jag fyra LP på loppis.

På Öland har alla sin egen grottekvarn.
En kroppskaka innehåller kryddpeppar och diverse ingredienser.
Idag lagade Maria lufsa.
Jag är en lyckligt lottad man.

F.ö. var Alvaret snarlikt Axevalla hed.
En enbuske är alltid en enbuske.
Dock torde ölandstoken vara unik.
Dags att släppa ön och rikta blicken mot Skaraborg.

Det är augusti and I think I like it.
Snart har jag varit smålänning i ett år.
Jag tyar inte längre; skojjjjja.
Kan vara bästa året ever.

God eftermiddag!

