Dag: 4 augusti, 2017

Jag har varit lesbisk i 14 år

Vi såg Rigina Lund.
Hon bar sjalett och hade solglasögon.
En riktig filmstjärna.
Nu spanar vi efter Bosse Parnevik.

Kollar Van Veeteren.
Ett gediget hantverk med skådespelare.
Maria och jag filar på en deckare.
Med religiösa övertoner.

Idag köpte vi cashewnötter.
Det vankades nudlar till middag.
Mat utan gränser.
Kostcirkeln räcker inte till.

Nesser tål inte dålig kritik.
Kim Novak badade aldrig i Genesarets sjö.
Det är allt jag vet.
Och Ann-Louise Hanson.

Sven Wollter briljerar.
Hur ska det gå för Alice.
Två dagar utan läkor.
Jag är en dålig husse.

Ännu är vi inte färdigbadade.
Ännu har inte solen smekt klart våra arma kroppar.
Vi går all in i det vackra augusti.
Och glöm aldrig indiansommaren.

God afton!

Zum zum zum

Vi är i valet och kvalet; Ikea är frågan.
Täcken och kuddar är svaret.
Det är småruggigt.
Maria har tagit på sig en tröja.

DSC_0353

Är sommaren slut nu.
Vi som är på väg till Hjo.
En sill-leverans till far står på agendan.
Tête-à-tête vid badhytt III

DSC_0348

Så nu skiner solen igen.
Det väntas emellertid regn.
Tyckte någon viskade friidrotts-VM.
Längre, högre, snabbare.

DSC_0352

En fluga surrar irriterande.
Den tystnar när jag hämtar flugsmällan.
Snart är semestern slut.
Här hoppar inga halta löss.

God morgon!