Dag: 9 augusti, 2017

Hitta din grej

En gång i tiden var anabola tillåtet.
Då tävlade alla på lika villkor.
Ligger på sofflocket och kollar friidrott.
Ljummet sa Bull.

Jag har aldrig varit en tävlingsmänniska.
Allt jag begär är att bli villkorslöst älskad.
Imorgon frukost på Evedal; om vädret tillåter.
Det pågår 3000 m hinder och det regnar.

Alice ligger på ballen.
Jag ska snart vattna.
En svenska släntrar in på 9,58.
Livet är större än så.

God afton!

Jag och min far

Vi tog en sväng till kyrkogården.
Maria, jag och min far.
Pappa ville se Sven Edmans grav.
Hans bästa kompis.

Det blir tystare när man blir gammal.
Mamma sa alltid att hon saknade sina vänner.
Snart är det två år sedan hon gick bort.
Till de sälla jaktmarkerna, som vi mohikaner säger.

Det var en fin stund i minneslunden.
Vi satte även rosor på Astridmammans grav.
Vid Julahuset anslöt min bror.
Vi åt en middag under gemytliga former.

God dag!