Dag: 6 september, 2017

En stund på jorden

Plötsligt blev jag inspirerad.
Jag ska måla Alice.
Vad tänker du på katten.
Vad drömmer du om.

Färgerna ligger i källaren.
Jag ligger i soffan och vegeterar.
Kollar en gammal sunkig Lundellkonsert från 82 på tuben.
En gång i tiden var Ulf större än Jesus.

Tänk tre trallande jäntor i kurbits och slöja.
Svarta som elfenben.
Jag är i grund och botten en konceptmålare.
Och färgerna ligger i källaren.

God eftermiddag!

Skogan

Varje morgon stänger jag på mobilen och kollar om bomben har smällt.
Så läser jag att Peppe Eng har skiljt sig, efter nästan ett halvt sekel.
Sen är jag på banan igen.
Idag mer höst än brukligt.
Lika bra att lämna in sommaren till vinterförvaring.

IMG_20170906_083026390

Såg två säsonger Billions i ett svep.
Bästa svenska serie någonsin; N.P. Möller, fastighetsskötare .
Tänker skriva en egen såpa om ett missförstått geni och min katt
Jävla Kajsa hade sina ljusa stunder.
Varuhuset.

IMG_20170906_083108094

Det är cirkus på Spetsamossen.
En gigantisk karavan dånade förbi härom kvällen.
Hela stan är full av pajaser.
Lika så gott att hålla sig hemmavid.
Tror jag ska fila lite på ett manus.

God morgon!