Preppen

Idag var jag först till skivbacken på loppiset.
Hittade Madonnas första och Maritza Horn.
Snart måste jag köpa en drickaback till.
Finns Pripps kvar; frågar åt en kompis.

Nu är Leif Picasso på G.
Maria drömde fram färgtuberna.
Jag skriver plankstrykare på mitt visitkort.
Döm mig inte för hårt.

Ska försöka få fram lystern i pälsen.
Och mördarblicken.
Inväntar inspiration.
Vi bohemer är känsliga själar.

Kollar Vueltan med bröderna Grus.
Var är den nye Fåglum.
Ska det vara så svårt att hitta ett bra krumelurpiller.
Fair play är överskattat i sportens värld.

Bonne après-midi!

 

Kommentera

