Rumble in the jungle

Packade ner en termos kaffe och drog till gamla Rånna.
Det är en försöksstation.
Nu ramlade polletten ner och alla frågetecken rätades ut.
Så finns det en visningsträdgård.
Den var lite luggsliten och vildvuxen.
Kan inte bestämma mig om jag gillart.

IMG_1213

Vem vill ha en perfekt trädgård.
Å andra sidan ser det sjavigt ut med ogräs.
Det är nästan så man blir sugen på att knia.
Men det gjorde jag inte.

IMG_1258

Drack istället kaffe.
Lyssnade till fåglarna.
I bakgrunden hördes även några polacker.
De tillhör numera den svenska faunan.

IMG_1235IMG_1255

En gång i tiden fanns det en dansbana.
Midsommar anno 1980 såg jag Sven-Ingvars där.
Har aldrig lyckats lokalisera stället igen.
Kan ha vart en dröm också.

IMG_1239

Rånna är känt för sina äppelodlingar.
Men det har sjangserat.
Närheten till Södra Ryd är dock en fördel.
Särskilt när det blåser snålt.

IMG_1293

Men jag trivs i det vilda.
För ett tag sedan drabbades stället av brand.
En stor lada förstördes.
Men det verkar som de ska bygga upp igen.

IMG_1228

Rekreation och vila är ledorden.
Så jag rullade hemåt i sakta mak.

God afton!


 

 

 


 

4 reaktioner på ”Rumble in the jungle

Lämna en kommentar