Dag: 12 februari, 2014

Ko-rea

Sopa sopa sopa….hörs från televisionsapparaten.
I väntan på maten.
En gryta står på  spisen och sprider hemtrevnad i rabarberpolisens residens.
Mamma hade nerverna i styr och utanför kämpar solen mot envetna molnslöjor.

grytan

Fiket stod kvar på samma plats.
Ljusen var tända och kaffet varmt.
Semlorna serverades i storlek medium.
Jag läste förstrött några sidor i boken.

fiket

SVT och SR stoppar regeringsfientlig kritik inför det stundade valet.
Tokhögern mal sina evinnerliga litanior om vänstervriden statstelevision.
Jag spyr.
Man får titta djupt i glaset på apparaten om man ska hitta nån vänsterpropaganda.
SVT och SR är högervridet så man blir yr i bollen.
Men priset kommer att bli högt.
Just saying.

brunnen

Nu ska jag smaka på grytan.
Curlingtanterna borstar is som gudinnor.
Ikväll ska det spelas hockey.
Det smakade superbt.
Basta pasta.
God dag!

Monsieur champignon

Här är ett meddelande till alla snoriga skidåkare.
Ni duger gott som ni är.
Det är inte fy skam att bli evig två.
Norskarna får ta så många gull de vill.
Sverige är ändå störst, bäst och vackrast.

champinjon

Champinjonerna kostade 20 kr kg och blandfärsen 50.
En lyckad komb.
Svampen puttrar i pannan och på tv ska de åka störtlopp.
22/3-1980 åkte jag mitt första och enda störtlopp i Sunnes fruktade pist.
Tis 2 feb 1982 var jag på Billingehus och såg skid-SM.
Allt enligt arkivet.

hängmatta

Det var tänkt att jag skulle besöka bror min idag.
Nu blev han skickad till Göteborg för att röntgas.
Så nu blir det halfpip och curlingtanter för hela slanten.
10/6-83 opererade jag mig för en cysta (fristula praeauricularis).
Den 2/10 1989 var jag på arbetsförmedlingen.
De hade inget lämpligt jobb för en ångestneurotiker (neurosis angoris).

solen

Igår såg jag solen resa sig över det pampiga Biltemahuset.
Nu är det flera dagar sedan jag smakade semla.
Lutar åt en sväng till city.
De säger att det är sportlov.
Jag är skeptisk.

champinjon II

Det är mycket vätska i hattarna.
Nu börjar de få sin rätta färg och form.
Lök, morot, färs och en pava matlagningsvin.
Voile!
Jag ser med tillförsikt dagen an.
God morgon!