Dag: 6 september, 2014

Fire

Nepal har Mount Everest.
Ryssland har Elbrus.
Skaraborg har förärats med Kinnekulle.
En sockertopp av skiffer och diabas i det vackra landskapet.

IMG_4700

Fikade med en gammal granne sen förr.
Jag flyttade 1994, sa han.
Så berättade han om dagens skolkaos.
Det är bra att få rapport utan nån bindgalen journalists sunkiga tolkningsföreträdet.

IMG_4720

Jag gillar massinvandring.
Ge skolan de resurser den behöver.
Då kommer det gå som en dans.
Själv tänker jag aldrig mer sätta min fot i skolan.

IMG_4728

Väntar på besked angående min far.
Jag ger upp, sa han i morse och beställde ambulans.
Det är inte lätt att va människa.
Vi blir inte yngre.

Namnlös

Klockan är 19:00 och termometern står på  17°.
Ungdomarna på gården bräker som får.
Jag lyssnar på Ohio players.
Det är lördagskväll i timmerkojan.

God afton!

Hornborgasjön ger och tar

IMG_4651 söm

Vi flyttade varje år för att få det bättre, säger mamma.
Så var statarlivet en gång i tiden.
Min mamma är statarunge.
Det gällde för männen att ha en bra hustru.
De var kvinnorna som gjorde skillnaden.
Utan en god hustru gick det inte.

IMG_4685

Jag har aldrig haft ett banklån i hela mitt liv.
Den som är satt i skuld är aldrig fri.
Jag handlade mat åt far.
Han är krasslig.
Vi får hoppas han piggnar till.
Det är inte lätt att va gammal.

IMG_4660

Trandansen är inställd.
Vädret var strålande.
Hornborgasjön ger och tar.
Jag besökte Kristinedal.
Gamlamormors och gamlamorfars place.
Det var renoverat och grant.
 

IMG_4714

Det ska bli fint väder idag också.
En fika på stan ska väl inte vara en omöjlighet.
Grannen under spelar smäktande arabisk musik.
Eller om det är bosnisk.
Vi brukar gräla om det, grannen och jag.
Jag spelar Boston.

IMG_4724

Utan sunkig musik och mossiga romaner går världen under.
Idag håller jag mig i bebyggda områden.
Det är 6 km till city.
Tror det blir lagom idag.
Om solen tittar fram.
Och det är luft i däcken.

God förmiddag!