I´m not a dreamer

Har startat upp med en skinkmacka.
Julkorven puttrar på spisen.
Och julemusik via blåtand.
Det är dagen före dopparedagen mitt kära herrskap.
Imorgon avgörs pepparkakshustävlingen and me I don´t care at all.
Jag måste säga att folk kan bygga perfekta pepparkakshus.
Ett stort j***a perfekt grattis till dem.
Vem vill leva i en perfekt värld.
Nazister och stalinister gjorde förödande försök.
Jag är inte bitter.

2013-12-23 08.00.05

Tid att ta fram nötknäpparen.
Sedan ska det väl var spelklart.
Jag känner mig gammal och trött.
Man är ingen hiphoppare längre.
S
ame  procedure as last year.
Jag tror jag letar upp ett sunkigt café.
God morgon!

15 reaktioner på ”I´m not a dreamer

  1. Ja idag kanske man skulle leta reda på ett öppet café! Kanske.
    Måste kontakta mitt försäkringsbolag. T fick sålt min bil igår, så nu ska det anmälas.
    Hur som så är det grått ute, så långt kan jag med säkerhet säga. Har inte ens klivit upp ur bingen än, eller dragit upp persiennerna. Det hörs inget utifrån, så förhoppningsvis regnar det inte.
    Ha en bra dag! 😀

    Gilla

  2. Nej, nu får jag ta och styra upp här inne!!! Du och Ninna nämner inte ett ord om skinkan!! Det är ju viktiga saker att avhandla så här danföredenstoradan!!!
    Hur blev den!!!! Behöver jag skicka lite av min!
    Ha en härlig måndag!
    kram

    Gilla

      1. Åh, dopp i grytan…det var länge sedan….har jag inte ätit sedan jag bodde hemma och fick det hos min mormor!!!! Skicka genast hit en portion ( eller 2! )

        Gilla

  3. Ha en bra dag för dopparedan!
    Här är det regnigt, blåsigt, med andra ord en grön och våt jul! Det går bra det också.
    Ingen skinka här ännu, vi väntar till efter jul,haha…så gör vi i år, men snyltar på dotterns och mågens skinka imorgon.
    Ha det bra på fiket!

    Gilla

  4. …Så,å du känner dej ‘ gammal och trött’, det är tillåtet…att vara *lite gammal*, är ingen lite gammal , så kan ju inte de unga känna sej unga….
    Ett förträffligt väder är det här också, ingen halka, bra cykelföre, ingen snöskottning, inga vurpor med benbrott, .
    God kväll!

    Gilla

    1. Det gäller att se det från rätt sida. Det finns många tavlor kvar att måla. 😀
      Vädret har alltid skött sig själv och det är synd att klaga på värmen.
      Ha det gott på kvällskvisten!

      Gilla

Lämna en kommentar