Dag: 7 mars, 2013

Solen heter Gertrud men saknar garanti

När du känner stress utan minsta förklaring.
Då djupanalyserar och KBT:ar du.
Eller så tar du en promenad.

DSC_0017

Jag KBT:ar lite.
Sen tar jag en promenad till sjön.
Och så undrar jag när det blir tid för bad.

DSC_0015DSC_0011DSC_0001DSC_0005

Så kan man svara att isen måste gå upp först.
Det är vår i luften.
Och jag går till KSS och fikar.
Jag tittar på sjukskö…..folk och djupanalyserar.
Jag tar en pressbyrå-fika bland folk och känner mig som folk.

DSC_0009

Och är redo för dagens bestyr.
Det skall byggas en lampa och stekas i en ny panna.
Allt gott kommer från Ikea.
Solen heter Gertrud men saknar garanti.

Sans, balans och tyngdpunkt

Konsthallen var igenbommad.
Igen!
Den har inte vart öppet sen John Bauers dagar.
Vi öppnar igen.
På fredag.
Det är ett konstverk i sig.

DSC_0094DSC_0142DSC_0140DSC_0104

Så Jag åkte till A6.
Det är inget ställe för en rabarberpolis.
Men jag gillar Ikea.

DSC_0149DSC_0153DSC_0155DSC_0156

Det är kul att se sig om i världen.
Så nästa gång hoppas jag solen skiner och att konsthallen är öppen.
Annars är smålänningar ett fredligt folk.

bild

Idag ska jag äta ärtsoppa och steka pannkakor i min nya stekpanna.
Det viktiga är tyngdpunkten.
Balansen och tyngdpunkten är A och O när man köper stekpanna.
Den här låg bra i handen.