Dag: 10 december, 2015

Pssst…kronprinsessan är i grossess

Sitter och filar på segertalet.
Vill inte säga att de andra bidragen är dåliga.
Vi lever i tävlingsålder och det koras en vinnare.
Nu återstår bara formaliteter.
Grattis till mig själv.

WIN_20151210_18_09_46_Pro

Popmusik är bäst rakt upp och ner live.
Bälinge Byfest från –80 är ett fint exempel.
Lite mossig humor och sedan raka rör.
Nästa år ska jag bygga Öppet Arkiv som pepparkakshus.
Som en hyllning.

IMG_20151210_181941 söm

Det pågår en bankett i bakgrunden.
Tror jag ska gå all in senar i afton.
Regnet trummar rytmiskt mot fönsterrutan.
Vet inte om det är onsdag eller torsdag.
Nu blåses det i hornen…leve konungen och drottningen.

God kväll!

Låt spektaklet börja

Tärningen är kastad.
Ribban är lagd.
Nu ska agnarna skiljas från vetet.
Rabarberpolisen har intagit pepparkakshustävlingsarenan.
Let’s get ready to rumble.

IMG_20151210_082319

Det var ett fasligt blåsande.
Ett regnväder drar upp över landet.
Jag tänker ägna mig åt min rullsylta.
Koka potatis och bygga en sås på det god spadet.
Den lilla rödbetan gör också sitt till.

IMG_20151210_082629

Idag nobelfesten.
Vad vore väl livet utan en bal på slottet.
Med fasoner och åthävor.
Själv föredrar jag den välsignade vardagslunken.
Förgylld med en generös portion av kärlek.

God morgon!