Dag: 27 december, 2015

Sail With me, com on and try –I love you

Börjad kolla på Röda Rummet med Per Ragnar.
Måste ha sett serien 3-4 gånger och läst boken lika många gånger.
Tror hemligheten stavas nivå.
I sina bästa stunder skrev August som en gud.
Har inte lyckats knäcka koden till Röda Rummet ännu.
Det oroar mig föga.
Såg ett barnprogram igår med Eva Rydberg där Pugh sjöng Stinsen i Bro.
Obetalbart.

IMG_0372

Om jag räknat rätt på kulramen är det måndag imorgon.
Borde köpa mig en jacka.
En bonjour och cylinderhatt.
Vad är väl en ömklig mellandagsrea mot black friday.
Det gäller att kryssa rätt i tillvarons frågeformulär.
Gamla behovsprövade sanningar och nya oumbärliga lögner lurar bakom hörnet.
Men en vinterrock av ull är väl inte för mycket begärt.
Behöver röra på de gamla påkarna.

IMG_0381

Igår hade Maria och jag varit förlovade i 3 månader.
I love you sötnos.
Vi har aldrig tråkigt när vi ses.
Ibland skrattar vi så tårarna rinner.
Men för det mesta myser vi.
Jag ser framtiden an med tillförsikt.
Vad nyår anbelangar får vi se.
Snart är skinkan slut också.

God afton!


 

Amateur hour

Sent omsider skola syndaren vakna.
Skänker en tanke till kajorna på taket.
Vintern kom med besked.
Det sveper in isande vindar från Sibirien.
Sveriges 8:e mest utsatta stadsdel är inbäddad i ryssnö.
Jag lyssnar på Victoria med The Kings.
Det är söndag och julen är över.

IMG_0378

Doppspadet är slut och sista nöten knäckt.
Årets julafton inträffade den 18:e december.
Tack älskling; det var den finaste julen i mannaminne.
Nyår verkar gå i afghanflunsan tecken.
Till den ärade pepparkakshustävlingsjuryn; det går bra att offentliggöra resultatet.
Jag är hemma hela dagen.

IMG_0380 

Började se på en tribute till Springsteen igår kväll.
Tolkningar direkt från hjärtat.
Ska se sista timmen av programmet idag.
Det är lugnet före snösvängen.
Snart skall skrapet av skopor mot asfalt eka mellan betongen.
Tills dess; fridens liljor.

God förmiddag!