Dag: 22 december, 2015

Ankpappan

Har ätit korv med pulvermos.
Avslutade med pepparkakor och vaniljglass.
Far ringde och frågade hur det blir på julafton.
Eive Enström kunde inte lova nåt bestämt.

IMG_20151220_135056

Började kolla på säsong 3 av Albert och Herbert.
Ett genialiskt radarpar.
Ska snart lägga mig och se resten.
Dr. rabarberpolisen har ordinerat vila och sunkiga tv-serier.

IMG_0239

Imorgon är det dan före dopparedan.
Lyssnar på Anne Sofie von Otter.
Kan vara skönt att höra en sångröst som omväxling.
Har inte ledsnat på julmusiken.

IMG_0256

Gav grannen en julmelon.
Hade tänkt att tända ett ljus på mammas grav.
Vi får se.
En dag i taget.

God afton!

Tjenare Eive Enström

Prosit och atjo.
Tvättstugan suger.
Upp som en sol och ner som en pannkaka.
Det är livet på en pinne.

IMG_0212

Jag ska inte klaga.
Vi hade en underbar jul, Maria och jag.
Lyckan står mig bi trots allt.
En liten förkylning stärker bara upp immunförsvaret.

IMG_0224

Sätter ihop en jul-playlist med Mauro och Amy.
Slumrade mig igenom natten lyssnande på radio.
Ska gå en runda till handelsboden.
Sen får det vara nog.

IMG_0225

Kan rekommendera Gåsmamman.
Får väl gräva djupt i Öppet Arkiv.
Såg en blänkare om Lorry.
Men först ska jag hänga tvätt ety torktumlaren var kaputt.

IMG_0236 

Det ser ut som solen tänker visa sitt muntra leende.
Själv tänker jag återgå till sängläge.
Kurera mig inför Julafton numro 2.
Det är synd att klaga.

God morgon!