Dag: 15 juli, 2017

Losen från Loshult

Vi sitter på ballen och smälter maten.
Maria, Alicekatten och jag.
Återigen skiner moder sol över Småland.
Funderar på livets turer.

DSC_0145.JPG

Vi startade i gryningen och kom fram till Ystad vid ettsnåret.
Maria och svärfar därfram, svärmor och jag därbak.
Maria kör som en gud och vi talade om ditten och datten.
Att resa är att umgås.

DSC_0198.JPG

Hälsade på hos faster Ingrid och dinerade på restaurang.
Maria och jag passade på att strosa i stan.
Pittoreskt och charmigt var bara förnamnet.
Sen checkade vi in på hotell.

DSC_0267.JPG

På kvällskvisten badade vi  jazzuci under bar himmel.
Vi somnade sött och sov som russin.
Hotellfrukost och vi var på G igen.
Dags att vända hemåt.

DSC_0226.JPG

Vi såg Ale stenar och tog en gofika.
Fortsatte längs Österlen.
Gick barfota i sanden.
Skrattade och förundrades.

DSC_0235.JPG

Sista stopp Osby.
Efter intagande av föda var vi redo för slutetappen.
Hemma nöjda och trötta.
Vi stupade i säng.

DSC_0254.JPG

Så slutar denna kria.
Jag fann kärleken och fick ett liv.
Känner stor ödmjukhet och förnöjelse.
Småland har gett mig stora kramen.

DSC_0290.JPG

Har en disk som väntar.
Snart målgång i touren.
Det fläktar gott på ballen.
Synd att klaga.

God eftermiddag!