Dag: 12 november, 2015

To love somebody

Jag har levt bland flyktingar i hela mitt vuxna liv.
De komma från öst och de komma från väst.
Själv kommer jag från staden vid andra sidan berget.
Mina förfäder var kosacker och fotbollsproffs.
Själv är jag bara en vilsen själ i en vilsen värld.
Min granne är ögonläkare och talar mandarin.
Igår åkte hon tillbaka till Göteborg.
Vi är alla bara på tillfälligt besök.

IMG_20151105_122330

Idag kommer min älskling.
Jag skall bädda med palmblad och rosor.
Eller åtminstone med hallonpåslakan från IKEA.
Jag ser fram emot helgen med glädje och tillförsikt.

IMG_20151105_124247

Det blåser byig vind och det är inte särskilt kallt.
Tyckt jag hörde nåt om snöblandat regn innan jag somnade.
Lyssnade på Karlavagnen som handlade om ensamhet.
Det var hjärtskärande.
Funderar på att köpa mera ägg.
Annars är jag redo.

God morgon!