Dag: 5 november, 2015

Vi firade farsdag

Allt gick bra.
Banken levererade.
Vi köpte bakelse och en blomma och gick upp till far.
Bror min och jag.
Vi hade en trevlig stund och talade om allt mellan himmel och jord.

IMG_20151105_113537

Tycker gravstenen blev fin.
Jag tände två ljus.
Det kom några regnstänk.
Nu är det inte mer vi kan göra.
Livet är förunderligt på alla sätt och vis.

IMG_20151105_113951

Bussen går enligt tidtabell.
När jag kom hem ringde det på dörren.
Det var en ängel som kom på besök.
Hon stannar tills på söndag.
Då ska vi äta pannkakor med bacon och melon.

IMG_20151105_114456

Egentligen är det synd att klaga.
Världen där ute är obegriplig.
I morgon ska vi simma.
Eller också tar vi det piano.
Det ska vi göra, min ängel och jag.

Go´kväll!

What should be done

Tror jag tar en sväng och begrundar mammas gravsten.
Mammas gravsten.
Mamma är död.
Känns så overkligt.
Jag tror inte jag fattat; inte tagit in.

IMG_9455x

Tar bussen till gamla Skara.
Dags att avsluta bouppdelningen.
Begravningen och allt som hör till är klart.
Vi sätter punkt för denna nödvändiga process.
Utan mankemang.

IMG_9537x

Det är tid för eftertanke.
Jag sakna mamma.
Tänker ringa till henne mest varje dag.
Nu återstår bara minnen och en sten.
Ska kolla på stenen idag.

IMG_9674x

Klockan är nio och allt är väl.
En sista faktura och så är det klart.
Sen är det dags att flytta till Hjo.
Eller att åka till Kroatien.
Vi får gnabbas om det, Maria och jag.

God morgon!