Dag: 20 november, 2015

Tonight today

Kommer inte att vinna i år heller.
Men det doftar gott i lyan.
Degen smakar deg.
Ska försöka rädda upp badhytterna med kristyr.
Allt är relativt.

IMG_20151120_182135

Maria har lovat mig ett bambilandskap.
Kan gifta sig fint med badhytterna.
Än har jag inte kastat in handduken.
Vi konstnärssjälar är ett tåligt släkte.
Omvärlden skall bittert få ångra sig.

IMG_20151120_093007

Somliga bygger efter linjal och måttband.
Perfektionism finns inte i mitt vokabulär.
Livet är en sunkigt äventyr.
Allt annat är bara en illusion.
Kanske det ändå är min tur i år.

God afton!
 


 

Love and rain

Årets trend bland pepparkakshusbyggare stavas glukos.
Annars är allt sig likt.
Samma gamla mossiga hus – samma gamla mossiga jurymedlemmar.
Traditionellt och konservativt.
Inte mycket spelrum för en kreativ avantgardist.

IMG_20151120_073603

Det är fredag och jag tar bussen till Ica Maxi.
Snön lyser vit på taken.
Vaknade av det välbekanta ljudet från en grusbil.
Lika bra att vänja sig.
Lyssnar på City Boy.

collagem

Tänker inte ta på mig mössa.
Förlåt mig mamma.
Hög tid att komplettera julpyntet.
En vacker dag skall jag stjäla en gran.
Med levande ljus.

IMG_20151120_073410

Klockan nio går bussen.
Dags att vattenkamma sig och bädda sängen.
Nästa helg är det advent.
Måste plocka fram vinterskorna.
En trevlig fredag önskas.

God morgon!