Dag: 19 november, 2015

Stackars lilla mig

Nu är gardinerna upphissade.
Rött är julen och kärlekens färg.
Lika bra att vara ute i tid.
Sen lär det bli snärjigt.

IMG_20151119_162447

Pepparkaksdegen var smidig och lättjobbad.
Det kan man inte säga om min enkla kokvrå.
Allt förflöt enligt planerna.
Det doftade jul hos rabarberpolisen.

IMG_20151119_162601

Kokade en gryta tomtegröt medan jag pustade ut.
Pappren är prydligt insatta i pärm.
Gröten avnjöts med socker och kanel.
Läget är under kontroll.

IMG_20151119_175907

Bobby Vinton sjunger Blue velvet.
Ska kolla på Bron I.
Det går bra nu.
Dock får jag klara mig själv i helgen.

God afton!

Vision of you

Ikväll väntas snöblandat regn.
En dag för pyssel och kreativt skapande.
Soundtrack Belinda Carlisle.
Känner mig mogen för årets stora höjdpunkt.
Här en hint.

collage

Sommaren varade i fem intensiva dagar augusti.
Epicentrum låg i Hjo.
Guldkrokens badplats närmare bestämt.
Vi hade några fina dagar där, Maria och jag.
Nu har vi varit förlovade i 56 dagar.

God morgon!