Sol över moder jord

Det går på halvfart.
Molnen låg täta i morse.
Vi skippade beachen och loppade istället.
Hittade fyra LP, trots att jag inte var först till kvarn.
Handlade förnödenheter och tvättade.
Slit och släp; det är inte annat.

Denna dag ett balkongliv.
Touren har rullat igång igen, men jag bryr mig inte.
Måsarna svävar ovanför som osaliga andar.
Älskar min nya komfortabla chromebook.
Ett litet krutpaket i lyxförpackning.
Det är synd att klaga.

I afton Allsång.
Ingen riktig sommar utan Skansen och Midsomer.
Senare i veckan blir det Ystad.
Min debut i Järegård-land.
Undrar var han står staty.

Igår fyllde far 87.
Respekt till den gamle krigaren.
Humöret på topp, men med utslitna ben.
Det var han som byggde detta fantastiska land.
Sa jag respekt.

God eftermiddag!

Lämna en kommentar