Dag: 22 februari, 2016

Papper

Återkommer till mitt nya kameraobjektiv.
Ställde klockan på sex.
Snart stod jag vid mammas grav.
Ljuset jag tände var egentligen ämnat för julafton.
Därav färgen.

IMG_20160222_090712

Rätt vad det var så tittade solen fram
Hörde lite trevande fågelsång.
Hade en bitande vind i ansiktet när jag fortsatte till far.
Han visade mig sin samling av deklarationer.
Komplett från femtiotalet och framåt.

IMG_20160222_090927

Vi hade mycket att tala om, som ni säkert förstår.
Semlorna var från Gustafssons och smakade som en dröm.
Sen tittade vi på gamla skolbetyg.
Bussen gick samma väg tillbaka.
Frid över Astridmamman.

God kväll!

Easy does it

Ett gravljus och en burk sill.
Det blir dagens packning.
Klockan är sju och det är inte kolsvart utanför.
Termometern visar noll.
Jag är uppe med tuppen.

IMG_7295

Tungt vatten var som en serietidning.
Man fuckar inte upp en legend.
Respekt till alla som kämpar mot fascismen.
Lider fortfarande av sviterna från Melodifestivalen.
Frisk luft har aldrig skadat.

God morgon!