Dag: 16 februari, 2016

You better you bet

Gick en liten runda i solskenet.
Sedan kom moster och hämtade mormors fotografier.
Känns bra att de kommer i goda händer.
Svart-vita bilder från förr.
Ren magi.

IMG_20160216_112358

Tog alltså årets andra promenad.
Ska säga till läkaren att jag motionerar regelbundet.
En gång är ingen gång – två gånger är en vana.
Tycker om ljuset.

IMG_20160216_112502

Jag bjöd på hembakat.
Så sa jag att jag skulle flytta och visade ett kort på Maria och mig.
Det droppade från ett tak.
Kråkan har mardrömmar om vasaloppet.
Funderar på att raka mig.

Go´afton!

Bell boy

Rysskylan är här igen.
Rånarluva eller burka rekommenderas.
Själv håller jag till i tvättstugan.
Där råder tropisk värme.

collage

I morgon ska ja till doktorn.
Oss kollegor emellan.
Vi brukar roa oss med att skriva ut piller till varandra.
Jag fuskar även som mäklare.

God morgon!